Elazığ'da Üreticilere Yerli Hibrit Silajlık Mısır Tohumu Dağıtıldı
Bakanlık destekli proje kapsamında 32 üreticiye yüzde 100 hibeli tohum desteği sağlandı.
Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından yürütülen “Yerli Hibrit Çeşitlerin Kullanımının Yaygınlaştırılması Projesi” kapsamında, Elazığ’a tahsis edilen 1.575 kilogram yerli hibrit silajlık mısır tohumu üreticilere dağıtıldı.
Bitkisel Üretim Genel Müdürlüğü, Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğü ile Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü (TİGEM) iş birliğiyle yürütülen proje kapsamında gönderilen tohumlar, Karacabey Tarım İşletmesi Müdürlüğü’nden teslim alındı.
Tohumlar üreticilere teslim edildi
Elazığ İl Tarım ve Orman Müdürlüğü kampüsünde düzenlenen programa İl Müdürü, İl Müdür Yardımcısı, teknik personeller, üretici birliklerinin başkanları ve çiftçiler katıldı.
Program kapsamında Karakoçan, Kovancılar ve Merkez ilçelerinde silajlık mısır üretimi yapacak çiftçilere tohum dağıtımı gerçekleştirildi.
Tohum maliyetinin tamamı Bakanlık tarafından karşılandı
Proje çerçevesinde tohum maliyetlerinin yüzde 100’ü Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından karşılandı.
Toplam 32 üreticiye, 315 dekar alanda ekim yapılmak üzere 1.575 kilogram yerli hibrit silajlık mısır tohumu teslim edildi.
“Üretim sezonuna katkı sağlaması hedefleniyor”
Yetkililer, 2026 üretim sezonunda ekilecek yerli hibrit silajlık mısır tohumlarının hem üreticilere hem de Elazığ tarımına önemli katkılar sunmasının beklendiğini ifade etti.
Projenin, yerli tohum kullanımının artırılması ve verimli üretimin yaygınlaştırılması açısından önemli olduğu vurgulandı.
Bakmadan Geçme

