Elazığ'da İleri Biyolojik Atık Su Arıtma Tesisi Hizmete Girdi
Günlük 150 bin metreküp kapasiteye sahip tesis, yaklaşık 50 yıl boyunca şehrin atık su ihtiyacına çözüm sunacak.
Elazığ Belediyesi tarafından hayata geçirilen İleri Biyolojik Atık Su Arıtma Tesisi hizmete açıldı. Belediye Başkanı Şahin Şerifoğulları öncülüğünde gerçekleştirilen proje ile çevresel sürdürülebilirlik ve su kaynaklarının korunmasına önemli katkı sağlanması hedefleniyor.
250 dönümlük alanda faaliyet gösteriyor
Şehrin önemli çevre yatırımları arasında gösterilen tesis, Elazığ-Bingöl Karayolu’nun 17. kilometresinde yaklaşık 250 dönümlük alan üzerinde kuruldu.
Elazığ Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen proje, çevre yönetimi açısından kentin önemli altyapı yatırımlarından biri olarak öne çıkıyor.
Günlük 150 bin metreküp atık su arıtılabilecek
Tesis, günlük 150 bin metreküp atık su arıtma kapasitesiyle hizmet verecek.
Modern teknolojilerle donatılan sistem sayesinde;
- Atık sular ileri biyolojik yöntemlerle arıtılıyor
- Temizlenen su güvenli şekilde doğaya deşarj ediliyor
- Çevreye zarar verebilecek kirleticiler azaltılıyor
- Doğal kaynakların korunmasına katkı sağlanıyor
Azot ve fosfor giderimi yapılabiliyor
Klasik arıtma sistemlerinden farklı olarak tesiste azot ve fosfor giderimi de gerçekleştiriliyor.
Tesis bünyesinde yer alan laboratuvar sayesinde iç izleme süreçleri yürütülürken, SCADA sistemi ile;
- Anlık veri takibi
- Uzaktan kontrol
- Süreç yönetimi
- Performans izleme
işlemleri gerçekleştirilebiliyor.
Yaklaşık 50 yıllık çözüm hedefleniyor
Yetkililer, tesisin uzun vadeli planlama doğrultusunda yaklaşık 50 yıl boyunca şehrin atık su ihtiyacına cevap vermesinin hedeflendiğini belirtti.
Yeni tesisle birlikte Elazığ’ın çevre yönetimi alanında önemli bir dönüşüm yaşayacağı ifade edilirken, ekolojik dengenin korunmasına yönelik çalışmaların da güçleneceği vurgulandı.
Başkan Şerifoğulları: “Şehrimiz adına önemli bir kazanım”
Elazığ Belediye Başkanı Şahin Şerifoğulları, tesisin şehir adına önemli bir yatırım olduğunu belirterek, çevreye duyarlı şehir hedeflerine katkı sunacak önemli bir projeyi daha hayata geçirdiklerini ifade etti.
Başkan Şerifoğulları, tesisin hem bugünün ihtiyaçlarına hem de gelecek nesillere yönelik önemli bir çevre yatırımı olduğunu söyledi.
Bakmadan Geçme

